6 Unægtelig grunde til, at din website skal være responsivt

Det er nok ikke overraskende, at mobil internet brug er og har været rekord høje i løbet af de sidste efterhånden, del år.
Ifølge en Morgan Stanley-rapport fra 2014 forventede man at, brugen af internet og tilgang til websites fra mobilen ville matche adgangen fra computeren inden 2014.
Selv med dette overbevisende belæg, er langt de fleste hjemmesider stadigvæk ikke mobilvenlige. Det medvirker ikke kun bøvl for brugerne, men også tab i forretningsmuligheden.
I dette indlæg vil jeg beskrive, hvorfor det er så enormt vigtigt at, din hjemmeside skal være mobilt både for din forretning men også for din marketingtiltag.

Hvad er forskellen mellem mobil og responsivt design?

Der er to vigtige metoder til at, oprette mobile hjemmesider på: responsivt hjemmeside og mobil skabeloner.
Responsivt design kræver, at du kun har en hjemmeside, der er kodet for at, tilpasse sig alle skærmstørrelser, uanset hvilken enhed websitet vises på.

I modsætning hertil er en mobil skabelon en helt separat enhed, der kræver, at du har et andet, mobil-website eller underdomæne.
Mobilskabeloner er også bygget til hvert enkelt website, men de tilpasser sig ikke nødvendigvis alle skærmstørrelser. Desuden taler vi her om en underside der skal loades.

Dette kan medføre problemer som kan forårsage brugeren til at forlade din side.

1) Her er nogle af de basale grunde til, at dit website skal være responsivt.
Dette er måske ikke en overraskelse for de fleste af jer, men trods den imponerende statistik fra Smart Insights, har mange virksomheder endnu ikke et responsivt website. Forhåbentlig hjælper denne link til statistikken med at forstå vigtigheden bag et responsivt website.

2) Positiv brugeroplevelse er et must.
Ifølge Googles Think Insights on Mobile. Hvis en bruger lander på din mobilewebsite (Mobil Skabelon) og er frustreret eller ikke ser, hvad de leder efter, er der en 61% chance for at de straks vil forlade siden og gå til en anden hjemmeside (sandsynligvis en konkurrent). Med det er også sagt, at hvis de har en positiv oplevelse med din responsivt website, er en bruger 67% mere tilbøjelige til at købe et produkt eller bruge en tjeneste.

3) Blogging og sociale aktiviteter tiltrækker mobil besøgende
Hvis du er som de fleste inhouse marketingfolk eller selvstændig, har elementer af blogging og sociale medie tilstedeværelse indarbejdet i din marketingstrategi, har du sikkert mærket øget mobiltrafik.
En undersøgelse fra Danmarks Statistik citerer, ”Fire ud af fem mellem 16 og 89 år går på internettet via mobiltelefon. Andelen af dem, der handler på nettet, er steget fra 65 pct. i 2011 til 77 pct. i 2016.”

4) Responsivt design er foretrukket for SEO
På SMX Advanced konferencen i juni 2012, erklære Googles Pierre Farr, at Google foretrækker responsivt websites. Da de har en enkelt webadresse som gør det lettere for Google robotten at, gennemgå dit virksomheds website og er med til at, reducerer chancen for on-page SEO fejl. Af disse årsager er responsive websites typisk bedre og er lettere, at opretholde end en separat mobilskabelon.

5) Et lyn hurtig responsivt website er nøglen.
Ifølge udvikler fra Google, anbefales det at, indholdet på en mobilenhed loades på under 1 sekund, og hele siden indlæses på mindre end 2 sekunder.
Dette er typisk ikke muligt, når du lægger en desktop-website på en mobilenhed. Når en bruger skal vente for længe på en side til at loade, er der en stor chance for, at de vil forlade dit website, og derved mister du kunder!

6) Responsive websites tilpasser sig fremtidige enheder.
En af de store fordele ved responsivt design er, at størrelsen på websitet er designet ud fra skærmstørrelsen, og ikke enhed. Det betyder at, uanset hvilken størrelse skærm dine kunder besøger din hjemmeside fra, vises den korrekt for den skærmstørrelse de anvender.
Så i fremtiden, som nye enheder (tv’er, ure, briller osv.) bliver brugt til web browsing, vil dit responsive website stadig se professionelt ud.

Det er yderst vigtigt, at dit website giver mobile brugere en brugervenlig oplevelse. At have en mobil hjemmeside er ikke længere blot en god funktion – det er mere en nødvendighed og påvirker bogstaveligt talt væksten i din virksomhed.

 

6 gode grunde til at have en website!

Et simpelt spørgsmål. Hvad er et website? Helt enkelt er det et domæne, der består af forskellige undersider. Det burde vi alle vide nu.
Men overraskende nok ved vi alle ikke, de fordele et website kan give os og vores virksomheder, og det er chokerende at se, hvor mange virksomheder der 2017 faktisk stadigvæk ikke har en hjemmeside eller online tilstedeværelse! Hvis du har en virksomhed og ikke har en website endnu, mister din virksomhed de store muligheder der findes for indtjening. En website i sig selv kan bruges til at udføre mange forskellige marketingtiltag, for at hjælpe virksomheden med at vokse. Som virksomhedsejer skal du vide, hvor dine kunder er. Men hvad nu hvis kunderne ikke kender din virksomhed? og ikke ved hvad du kan tilbyde?, og ovn i det kan de ikke nå frem til dig. Det er en af ​​de risici, du tager ved ikke at have en hjemmeside og dermed ikke have en virksomhed som er repræsenteret online. Lad os se på de fordele der er ved at have en website.

Omkostningseffektiv
Du ved præcis, hvor meget dit website skal koste, og det er og det er det ikke noget at rafle om – Lad os tage en frisørsalon som et eksempel, den kan være modtagelig for mange af de almindelige hændelser, som kan få omkostningerne til at ryge i vejret. Et eksempel kunne være at, man glemte at slukke lyset, tyveri, skader, ekstra personale mv. En strategisk udviklet hjemmeside og online tilstedeværelsesløsning giver enorme fordele og koster nærmest ingenting.

Tilgængeligt døgnet rundt
Dine websites og sociale medier er tilgængelige 24/7/365. Forestil dig at du vil købe en vare fra en butik. Du sætter al den krævede indsats for at kører hen til butikken, men når du ankommer der er den lukket. Vi ved alle, hvor irriteret vi bliver i sådanne situationer. Du vil tænke dig om endnu engang inden du kører tilbage, givet den dårlige smag den lukkede butik efterlod ved sidste forgæves visit. (ok, kunne have været din egen skyld for ikke at have kontrolleret åbningstiderne men hey, dette er bare for at, komme med en pointe!). Du finder bare en anden butik, der er lettere tilgængelig. Da din hjemmeside er i drift døgnet rundt, kan kunderne nemt og bekvemt få adgang til din website og tjenester fra mobilen, lokale kaffebar, sofa eller sågar via Ipad/tablet i sengen.

Praktisk
Hvad er mere praktisk: Køre for at se efter forskellige butikker, der er tilgængelige for at shoppe efter en givende vare/ydelse, eller sidde i dit eget hjem og søge efter de produkter, du leder efter? Ret indlysende svar, medmindre du kan lide at køre rundt uden formål.
Smarte virksomheder realiserer dette og har således deres egen hjemmeside til at vise deres produkter og tjenester, så potentielle kunder kan søge online for de produkter/ydelser, de ønsker at købe.

Troværdighed
Ved at opbygge en website giver du din virksomhed mulighed for at fortælle forbrugerne, hvorfor de burde have tillid til dig samt de referencer og fakta, der understøtter disse muligheder. Tro det eller ej, de fleste vil søge internettet for et produkt eller en tjeneste for at, kontrollere troværdigheden før købet eller kontakten finder sted. Når du leverer en god service, ydelse eller et vare, er det sandsynligt, at der kommer et positivt mund-til-mund effekt omkring din virksomhed, som igen leverer, flere gentagelser af kontakt og ny forretning. Folk har en tendens til at stole på virksomheder, efter at de har gjort positive oplevelser med dem. Ved hjælp af dit website kan du kontinuerligt tjene forbrugere online og øge din troværdighed som virksomhedsejer.

Salg
Uden salg er din virksomhed dømt til at være en ommer. Ved at have en online tilstedeværelse giver du din virksomhed og dig selv muligheden for at sælge af dine produkter eller tjenester døgnet rundt til dine potentielle kunder. Medmindre dit lager er tomt eller du er booket af overarbejde, men det er jo et godt ’problem’ at have ikke sandt? At give din virksomhed den online tilstedeværelse, det fortjener, er afgørende for dit brand og din revisorer vil være enorm glad. Kort sagt, at være synlig online betyder at, du meget sandsynligt vil få flere kunder. Jo flere kunder og besøgende du har, desto mere salg vil du generere. Jo mere salg du genererer, jo gladere du er og dine aktionærer vil være, hvis du også har dem!

Marketing
At have en website og dermed en online tilstedeværelsesstrategi giver dig mulighed for at, markedsføre din virksomhed online. Der findes masser af, marketing strategier du kan bruge, til at annoncere og markedsføre din virksomhed med. Alle online marketing strategier har vist sig, at være effektive. Hvilke du vælger afhænger, af den type forretning du er i. Er du i tvivl om hvilken vej du skal vælge så tal med os for at, se hvilke der er bedst til din virksomhed.

Konklusion
Det er afgørende for enhver virksomhed, at have en hjemmeside. Jo mere professionel dit website er, desto flere fordele kan du få. Du er velkommen til at fortælle dine tanker ved at kommentere på dette indlæg. Du er naturligvis også velkommen til at, tjekke vores serviceside.
Lad os hjælpe dig med at udvikle en effektiv hjemmeside-løsning til din virksomhed, skræddersyet til at, fange dine potentielle kunder.

SEND OS ET PAR LINIJER

Vi kommer gerne og besøger dig. Så send os dine tanker og lad os få en snak naturligvis uden beregning. Vi kører desværre kun i region Sjælland.